فیلتر خودشوینده | فیلتر اسکرین معرفی و آشنایی

فیلتر خودشوینده | فیلتر اسکرین معرفی و آشنایی

فیلتر اسکرین اصفهان پلاست

فیلتر خودشوینده | فیلتر اسکرین معرفی و آشنایی

 فیلتر اسکرین خودشوینده برای حذف و جلوگیری از ورود ذرات معلقی تا قطر 10 میکرون و همچنین کاهش کدورت آب لوله کشی کاربرد دارند.

فشار عبوری آب با فشار حدود سه الی چهار بار به کمک یک پمپ به داخل فیلترهای خودشوینده پمپاژ می‌شود.

بعد از عبور از استرینر  وارد Screen یا صافی‌ها می‌شود. عمل فیلتراسیون در آن انجام شده  آب صاف می‌شود.

ساختمان  فیلترهای خودشوینده اسکرین شامل بخش‌های زیر است:

  1. محل قرار گیری فیلتر
  2. صفحه فیلتر ریز
  3. سوئیچ فشار ناهمسان
  4. خروجی آب
  5. شیر تخلیه الکتریکی
  6. فشار سنج
  7. موتور الکتریکی
  8. لوله جمع آوری خاک و گل
  9. سیستم رهگیری محدود
  10. شافت گردان
  11. سیستم کنترل PLC
  12. پنل کنترل

نازل‌های مکنده به وسیله یک موتور در داخل فیلتر به صورت چرخشی عمل می‌کنند. آب با ذرات از طریق ورودی به بخش مرکزی  یا غربال می‌رسد. سپس آب از میان سیستم فیلتر رد شده و از خروجی، آب تصفیه شده خارج می‌شود.

مواد جامد ناخواسته در قسمت سطحی غربال تجمع یافته و یک ناهمسانی فشار ایجاد می‌کند. وقتی افت فشار به یک حد مشخص رسید، چرخه شست و شو به وسیله سیستم کنترلی فعال گردیده و با باز شدن دریچه شست و شو به یک خروجی آزادانه عمل می‌کنند.

یک جریان برگشتی ایجاد شده و جرم‌های آب از روی صفحه فیلتر جدا می‌شوند و بیرون می‌روند.

فیلتر اسکرین‌های خودشوینده

چرخه فعالیت فیلترهای خودشوینده مشابه عملکرد جاروبرقی است. نازل ساکشن ذرات را از روی صفحه اسکرین به صورت چرخشی و مارپیچ تمیز می‌کند تا تمیز کردن کل صفحه به خوبی انجام شود.

در حالت عادی، آب وارد ورودی فیلتر می‌شود. سپس از فیلتر درشت عبور می‌کند. روزنه‌هایی به قطر 1.4 اینچ، ذرات بزرگ که ممکن است موجب اختلال در فرایند بعد شوند را حذف می‌کنند.

سپس آب به داخل صفحه اسکرین رفته و به خروجی انتقال می‌یابد. مواد باقی مانده در صفحه اسکرین در نهایت باعث ایجاد اختلاف فشار در کل فیلتر می‌شوند. در صورت افت فشار تا 0.5 بار، یونیت کنترل با باز کردن دریچه زهکش چرخه شست و شو را برای تخلیه ذرات به بیرون آغاز می‌کند.

نازل‌های ساکشن به لوله کلکتور متصل‌اند که به واسطه یک واش بر صفحه اسکرین تاثیر می‌گذارند. به صورتی که ذرات را از طریق عبور ساکشن با سرعت زیاد از روی صفحه حذف می‌کنند.

آب رانده شده توسط توربین موجب جمع آوری ذرات گرد و غبار توسط چرخش نازل‌ها در لوله کلکتور می‌شود. پیستون موجب حرکت پیوسته در طول صفحه اسکرین می‌شود و سطح صفحه اسکرین را در حدود 15 الی 20 ثانیه تمیز می‌کند. دریچه آب‌بند بسته می‌شود و پیستون چک به موقعیت اصلی خود بازگشته و برای چرخه بعدی آماده می‌گردد. شایان ذکر است این فرایند توسط شیر سه طرفه به حالت‌های غیر فعال، دستی و اتوماتیک قابل تنظیم می‌باشد. همچنین فرایند شست و شو در خلال فرایند فیلتراسیون به طور همزمان به جریان در آمده و توقف یا اختلالی در فرایند فیلتراسیون ایجاد نمی‌نماید.

مزایای فیلتراسکرین‌های خودشوینده اسکرین

قیمت و کیفیت رقابتی در مقایسه با نمونه‌های وارداتی
نصب در محل
گارانتی و خدمات پس از فروش
کارتریج (مش توری) داخلی ار جنس استیل 3 – 4
کاهش چشمگیر فضای اشغال شده توسط ایستگاه فیلتراسیون
افت فشار بسیار کم
کاهش چشمگیر زمان و آب مصرفی در شست و شوی معکوس
عدم نیاز به نیروی برق در مدل‌های هیدرولیکی
دارای ویژگی ارائه درجه فیلتراسیون متغیر بر اساس درخواست مصرف کننده در بازه 50 الی 800 میکرون
عدم نیاز به اپراتور
تامین جریان آب دائمی در زمان انجام عملیات شست و شو

همچنین اگر شما عزیزان برای آبیاری زمین‌های خود به فکر استفاده از انشعابات قطره‌ای هستید، می‌توانید با مطالعه مقاله بهترین انشعابات قطره‌ای اصفهان پلاست، با کاربرد و ویژگی‌های این تجهیزات آشنا شوید.

مشخصات فنی
فیلتر اسکرین‌های خودشوینده
سیستم کنترل PLC در فیلترهای خودشوینده
این سیستم کنترل کننده یک هسته کنترل الکتریکی اتوماتیک دارد. تمام عملکردها نظیر اختلاف فشار، میزان فیلتراسیون، زمان و… به کمک این بخش تنظیم می‌شود.

تمام حالت‌ها و عملکرد یک فیلتر به واسطه یک صفحه نمایش و به کمک چراغ‌های مختلف نمایش داده می‌شود. خرابی شیر تخلیه و یا هر قسمت دیگری از دستگاه، جهت معکوس و… را در حالت تصفیه نشان می‌دهند.

فیلتر اسکرین‌های خودشوینده
فیلتر اسکرین‌های خودشوینده
اصفهان پلاست، تولید کننده بهترین فیلتر اسکرین‌های خودشوینده
هر گاه مقدار افت فشار جریان خروجی و ورودی نسبت به مقدار تعیین شده در سیستم کنترلی مجموعه بالا رود، سیستم به صورت خودکار فیلتراسیون را راه انداخته و بدون ایجاد وقفه در فرایند تصفیه، خودشویندگی خود را اجرا می‌کند. یعنی عملیات شست و شو را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. مقدار مصرف آب مورد نیاز برای شست و شوی این فیلترها و زمان مورد نیاز آن، در مقابل شست و شوی معکوس فیلترهای شنی به طرز چشمگیری کم است. بهترین جایگزین برای فیلترهای شنی در تمام موارد، مخصوصا در دبی‌های زیاد، فیلتر اسکرین‌های خودشوینده می‌باشد.

فیلتر اسکرین‌های خودشوینده ، با دوام‌ترین و بهترین فیلترها هستند که بر اساس اصول استاندارد جهانی طراحی و ساخته شده و مورد تایید استانداردهای اروپا می‌باشند.

محفظه این فیلترها معمولا از جنس چدن است و خود فیلتر نیز از جنس استیل می‌باشد. بر اساس موقعیت و مصارف مختلف، این فیلترها می‌توانند مش‌های مختلفی داشته باشند. این فیلترها همزمان با فیلتراسیون و بدون ایجاد وقفه در تصفیه، عملیات شست و شو را پیش می‌برند.

نحوه شست و شوی فیلتر اسکرین 

در فیلتراسیون اتوماتیک توری، هنگامی که فیلتر کثیف می‌شود، سیستم کنترل به صورت هوشمند عمل کرده و شیر هیدرولیکی اول از ورود آب به داخل فیلتر اول جلوگیری می‌کند. سپس آب از فیلترهای بعدی عبور کرده و وارد کلکتور خروجی می‌شود.

آب از کلکتور خروجی وارد فیلتر اول شده و ذرات معلق چسبیده به کارتریج را از آن جدا کرده و از راه کلکتور بک واش به خارج از فیلتراسیون هدایت می‌کند. پس از شست و شوی فیلتر اول، شیر هیدرولیکی مجددا ورودی آب را از کلکتور ورودی باز می‌کند. همین مراحل برای فیلترهای بعدی تکرار می‌شود تا سیستم به صورت کامل شسته شود.

موارد استفاده فیتر اسکرین خودشوینده

کشاورزی (مزارع و باغ‌ها) برای جلوگیری از گرفتگی در نازل‌های آبیاری قطره‌ای و موضعی
صنایع، سیستم‌های برودتی و حرارتی، برج‌های خنک کننده
تصفیه نهایی سیستم‌های تصفیه فاضلاب و پساب
شبکه‌های تصفیه آب آشامیدنی
صنف نفت و گاز و پتروشیمی
آتش نشانی و سیستم‌های اطفاء حریق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.