لوله های پلی اتیلن نمایندگی فروش66316660

لوله های پلی اتیلن نمایندگی فروش66316660

مشخصات و تفاوت مواد PE63 – PE80 – PE100 در ساخت لوله های پلی اتیلن

همان طور که گفته شد برای تولید لوله پلی اتیلن از سه نوع مواد مختلف استفاده می شود که با یکدیگر تفاوت هایی دارند. در ادامه به معرفی هر یک از این مواد مصرفی و بیان تفاوت آن ها با یکدیگر می پردازیم.
لوله پلی اتیلن با مواد PE 63

این مواد در حال حاضر از رده خارج می باشد و دیگر در تولید لوله پلی اتیلن مورد استفاده قرار نمی گیرد .مواد PE 63 دارای دانسیته کمی نسبت به مواد جدیدتر بودند و بنابراین دارای وزن و ضخامت بیشتری هستند که باعث می شود هزینه تولید لوله پلی اتیلن  با مواد PE 63 بسیار بیشتر از مواد جدید تر باشد، بنابر این استفاده از این مواد توجیه اقتصادی ندارد .
لوله پلی اتیلن با مواد PE 80

استفاده از مواد جدیدتر با نام تجاری PE 80 پس از آن در تولید لوله پلی اتیلن رواج پیدا کرد که تولید کنندگان دریافتند که با افزایش دانسیته مواد اولیه می توان با داشتن ضخامت و وزن کمتر، لوله ای با تحمل فشار بیشتر و قیمت ارزانتر تولید کرد. در ایران تولید لوله پلی اتیلن با مواد PE 80 رواج زیادی دارد.
لوله پلی اتیلن با مواد PE 100

مواد PE 100 جزء جدیدترین نوع مواد اولیه تولید لوله پلی اتیلن می باشد که از نظر مشخصات فیزیکی و عملکردی دارای ویژگی های منحصر به فرد و مرغوب تری می باشد. یعنی لوله پلی اتیلن PE 100 با دانسیته بیشتر اما وزن و ضخامت کمتر می تواند فشار بیشتری را تحمل نماید. این مواد جدید با توجه به داشتن خاصیت ضد اشعه ماوراء بنفش خورشید، مشکل بزرگی از روی دوش صنایع تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن برداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.