پلی رود اتصال اتصالات جوشی و پیچی پلی اتیلن 4 6 10 و 16 بار

پلی رود
پلی رود

واحد تولیدی تحقیقاتی پلی رود اتصال

پلی رود اتصال که هم اکنون جزء یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی اتصالات آبیاری و آبرسانی پلیمری در کشوراست .فعالیتخود را مدیون بیش از 30 سال سابقه  با بهره گیری از بالاترین و آخرین تکنولوژیدنیا در زمینه تولید محصولات کشاورزی

اتصالات جوشی فاضلابی و صنعتی در فشار های کاری 4 بار 6 بار 10 بار و 16 بار و همچنین اتصالات پیچی کوپلی با برند پلی رو اتصال

 

اتصالات پیچی پلی رود اتصال

اتصالات جوشی پیچی پلی رود اتصال
اتصالات جوشی پیچی پلی رود اتصال

مشخصات مواد اولیه اتصالات پیچی

بدنه : پلی پروپیلن کوپلیمر(های گرید)
سرپیچ : پلی پروپیلن کوپلیمر (های گرید)
اسپلیت : پلی استال
بوشینگ : پلی اتیلن
اورینگ : نیتریت رابر (با درخواست NBR,EPDM,FPM قابل تحویل است )
رینگ تقویت : گالوانیزه از سایز 1 تا 4 اینچ
پیچها : گالوانیزه (با درخواست استنلس استیل قابل تحویل است )
مهره ها : گالوانیزه (با درخواست استنلس استیل قابل تحویل است )

 

دمای کاری اتصالات پیچی پلی رود اتصال

کلیه اتصالات پیچی و شیرها به منظور استفاده از آب داغ طراحی نشده اندبه همین علت در مسیر لوله کشی که از لوله های پلی اتیلنی استفاده می شود نیز می بایست از دمای متعارف استفاده شود . {در دمای زیر صفر قابل استفاده می باشند}

 

فشار کاری و تائیدیه های کیفیت پلی رود اتصال

اتصالات پیچی پلی رود اتصال تحت استانداردهای بـیـن الـملـلی ذیل تولید شده و کیفیت محصول در آزمایشگاه کارخانه و زیر نظر بخش کنترل کیفیت پــلــی رود مورد آزمایش قرار میگیرند که در بخش نخست بخشی از تائیدیه های سازمانهای مختلف قانونی آمده است .

WRAS (GB), KIWA (NL), QAS (AUS),
StatensProvingsanstalt Stockholm(S),Statens Planmerk(S) SVGW (CH), Byggestyrelsen(DK),
SKZ(analogous to DIN 8076 Part 3)(D),IIP (UNI 9561)(IT)

 

 

دنده های اتصالات پیچی پلی رود اتصال

تمامی دنده های محصولات پیچی مطابق استاندارد های ذیل طراحی و تولیدشده اند :

ISO-7/1, BS 21 – 1973, DIN 2999, NEN 3258 , AS 1722 Part 1 – 1975.

 

مقاومت در برابر مواد شیمیائی و خوردگی

اتصالات پیچی پلی رود با توجه به استفاده از مواد اولیه استاندارد در مقابل کلیه مواد شیمیائی مقاوم است و با استـفاده از قطـعات لاستـیـکیِ پیشنهادی می توان مقاومت آنها را افزایش داد.

 

 

نکات مهم نصب قطعات

قبل از نصب انتهای لوله های مورد نظر را از هر لحاظ تمیز نموده سپس قطعات اتصال را به ترتیب روی لوله نصب نمائید .
قبل از محکم نمودن مهره از جا رفتن تمامی قطعات اطمینان حاصل نمائید واز آچاری استفاده نمائید که طول دسته آن از 46 سـانـتـیـمـتـر بیشتر نباشد برای اطمینان از آب بندی اتصال می توانید از نوار تفلون استاندارداستفاده نمائید.

 

پلی پروپیلن PP

(Polypropylene PP)یک ترموپلاست است که از پلیمریزاسیون پروپیلن بدست می آید و قابل بازیافت است.

پلی پروپیلنPP اولین بار در اوایل دهه 1950 در مقیاس آزمایشگاهی تولید شد و سپس در اواخر این دهه به تولید تجاری رسید. از ابتدا برآورد می شد هزینه تولید پلی پروپیلنPP از پلی اتیلن PE کمتر است.

پلی پروپیلنPP در سه فرم isotactic, syndiotacti, atactic تولید می شود که به صورت عمده به فرم isotactic و با افزودن مقدار کمی از دیگر منومر ها (بیشتر پلی اتیلن (PE است.

 

ویژگیهای پلی رود :

مقاومت در برابر کشش، چگالی کم، بی رنگی، سختی، مقاومت در برابر اسید، باز و حلال ها، از جمله ویژگی های پلی‌پروپیلنPP محسوب می شود. هزینه کم تولید آن در مقایسه با دیگر ترموپلاستیک ها جایگاه ویژه ای برای پلی پروپیلنPP در صنعت ایجاد کرده است.

 

موارد مصرف

پلی پروپیلنPP به صورت عمده در شش دسته زیر تولید میشود

1.( Injection Moulding)قالب تزریقی

2.( Fibres) الیاف

3. (Sheet/Film) فیلم و شیت

4.( Blow Moulding) قالب بادی

5. (Pipe)پایپ

6.( Extrution Coating )روکش محافظ

 

Injection Moulding))قالب تزریقی :

بیشترین کاربرد پلی پروپیلنPP در این دسته است که در تولید وسایل الکتریکی و الکترونیکی، سرپوش وکلاهک، اسباب بازی، چمدان، وسایل خانگی و صنایع بسته بندیو صنعت اتومبیل استفاده می شود.

 

Fibres))الیافپلیرود:

دومین کاربرد پلی پروپیلنPP در این دسته است که در تولید الیاف به کار رفته در پشت فرش و زیلو، به عنوان جایگزین در الیاف سیزال و کنف در موکت و نخ های گونی، الیاف non-woven ، پارچه لباس های عایق گرما و سرما.

 

Sheet/Film))فیلم و شیت :

این بخش از کاربرد پلی پروپیلنPP رشد قابل ملاحظه ای طی سالهای اخیر داشته است. صنایع بسته بندی شیرینی و شکلات، سیگار، فیلم های گرافیک و چاپ، شیت های بسته بندی مواد غذایی که با حرارت شکل می گیرند.

(Blow Moulding )قالب بادی :

بطری و قوطی.

Pipe))پایپ :

لوله فاضلاب و اگو، سیم و کابل.

(Extrution Coating )روکش محافظ :

این بخش از مصرف پلی پروپیلنPP رفته رفته جایگزین کاربرد پلی اتیلن سبک LDPE می شود

 

پليپروپيلن (PP) از جمله پلاستيكهايي است كه كاربردهاي متنوعی در قطعات مختلف و نيز به عنوان الياف دارد. نقطه ذوب و دماي سرويس بالاتر آنها نسبت به دیگر پلیمرها باعث توسعه روز افزون كاربرد آنها در قطعات مختلف گرديده است.

 

از طرف ديگر الياف آنها به جهت استحكام قابل قبول و جذب آب كم رقيب الياف نايلوني در بسياري از كاربردها از جمله برای فرش كردن اطراف استخرها و يا زمينهاي گلف مينياتوري ميباشد.

 

پلي پروپيلن يكي از پر مصرف ترين پلاستيك هاست و امروزه کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارد. با وجود آنكه به ازاي يك وزن معين ، PP كمي گرانتر از پلي اتیلن ( PE) استکه در پلیرود استفاده میشود

 

پلی پروپیلن پلیمری با دانسیته تقریبی 0.9 گرم بر سانتیمتر مکعب از پلیمریزه شدن منومر پروپیلن به دست می آید. این ماده در برابر رطوبت، روغنها و حلالهای معمولی مقاوم بوده در دمای حدود 170 درجه سانتیگراد ذوب میگردد.

 

این ماده غیر سمی و بی بو در هنگام سوختن همانند شمع به قطرات ذوب شده واکس مانند تبدیل شده و با شعلهای بدون دود و بویی کمی زننده میسوزد. تلفیق خواصی چون سبکی، سختی، چقرمگی(Toughness)،

مقاومت شیمیایی و جلای سطحی موجب تنوع محصولات تهیه شده از این ماده گردیده است. یکی از خواص مهم PP پایداری بالای آن در مقابل خم شدن در ضخامت کم است، )فنر های پلاستیکیPolymeric nge که امکان تولید قطعات بسیار متنوع را ایجاد میکند.

پلي پروپيلن در انواع زمينه ها مثلاً در صنعت اتومبيل در ساخت پانل دربها ، تزئينات داخلي ، پروانه ها، كفپوش اتومبيل، جعبه باطري و …. مصرف ميشود.

 

اغلب نيهاي نوشيدني از PP ساخته ميشود.

 

بيشتر قطعات ساك و اسباب بازيها نيز از اين پليمر تهيه مي شوند.

 

تقريباً 10 % توليد PP در ساخت فيلم مصرف ميشودكه در بسته بندي مواد غذايي كاربرد دارند . حدود 30% ديگر PP توليدي در ساخت تك رشته ها و الياف مصرف ميشود . الياف PP در ساخت موکت، فرش، طناب، گوني و … استفاده ميشوند.

 

هر چند پلي پروپيلن به صورت هموپليمر مصرف خيلي زيادي دارد ولي كوپليمر پروپيلن با اتيلن نيز بازار رو به رشدي دارد. با افزايش اتيلن هنگام پليمريزاسيون پليمري با مدول كمتر و مقاومت به ضربه بيشتري بدست می آید. هر چه ميزان اتيلن بيشتر باشد اثرات فوق بارز تر خواهد بود. اين كوپليمرها هم به صورت بي نظم (Random Copolymer) و هم بلوكي (Block Copolymer) در دسترس ميباشند.