لوله کاروگیت قدیر 31.5 نیوتن | سایز 160 200 250 315 400 500 600

لوله کاروگیت قدیر 31.5 نیوتن | سایز 160 200 250 315 400 500 600

لوله کاروگیت قدیر لوله 31.5 نیوتن

 لوله کاروگیت قدیر 31.5 نیوتن

 پلی اتیلن تقویت شده

لوله کاروگیت قدیر بهترین راه حل ……..فولاد راه حلی منطقی در میان انواع لوله ها است. این  تکنولوژی  است که در آن از ساختار کامپوزیتی استیل-پلاستیکی به جای کاربرد  پلاستیک تنها جهت تولید لوله برای مصارف آبهای سطحی فاضلابی و زهکشی استفاده میشود. این ساختار کامپوزیتی جدید مزایایی همچون مقاومت حلقوی بالا، قیمت پایین تر و قابلیت تولید در قطرهای بزرگ را به همراه دارد.

 

مزایای لوله کاروگیت قدیر

لوله پلی اتیلن کاروگیت  از نظر ساختاری مزایایی همچون  مقاومت حلقوی بالا را نسبت به لوله های پلی اتیلن سنتی دارد. شیارهای تقویت شده با فولاد موجود در ساختار  لوله از تغییر شکل تدریجی لوله جلوگیری میکند.

لوله پلی اتیلن پنج لایه تقویت شده با فولاد دو برابر لوله پلی اتیلن تقویت نشده استحکام دارد و نسبت به درجه حرارت و نور خورشید مقاوم تر است. لوله پلی اتیلن کاروگیت بصورت آببندی ساخته میشود و در مصارفی با خاک خورنده و جریان های ساینده مورد استفاده قرار میگیرد. این لوله ها در شاخه های استاندارد  6 ،9 و 12 متری تولید می گردد.لوله پلی اتیلن تقویت شده در شاخه های طویل و با خاصیت اتصال ساده هزینه ها را تا حد زیادی کاهش میدهد.

 

وزن لوله کاروگیت

 

 

نحوه اتصالات لوله های کاروگیت قدیر

نحوه اتصال لوله‌های کاروگیت

اتصال با کوپلر و واشر

لوله‌های کاروگیت قدیر کوپلر سر خود بوده و اتصال انها از یک سمت انجام می‌شود.

توجه جهت اتصال لوله بصورت یکسر نر و یکسر ماده میباشد . فقط قبل از اتصالا دو لوله وانکاری را با آب و صابون انجام دهید

با استفاده از تیفور, لوله را داخل کوپلر قرار داد بایستی دقت شود که واشر لاستیکی روی لوله نچرخد چون در این صورت آب‌بند نمی‌شود.برای حصول اطمینان از آب‌بندی مناسب باید دقت کافی جهت تمیز بودن واشر وکوپلر اعمال شود. در صورت عدم مراقبت لازم شکل کاروگیت لوله باعث کشیده شدن مواد ترانشه به داخل کوپلر خواهد شد. جهت هر اتصال، دو واشر ( در نمونههای متفرقه , در مورد لوله‌های کاروگیت پارس اتیلن کیش این مورد دو واشر لازم نیست و واشرهای پارس اتیلن کیش به دلیل طراحی خاص یک عدد واشر کافی می‌باشد ) برای انتهای دو لوله که داخل کوپلر قرار می‌گیرد مورد نیاز است. واشرها قبل از قرار گرفتن برروی لوله با روان کننده‌ی مناسب، روانکاری شوند. حصول اطمینان از روانکاری کامل هر دو واشر کوپلر مهم می‌باشد. باید برای جا افتادن کامل انتهای هر دو لوله داخل کوپلر دقت کافی به عمل آید. اگر در جا افتادن واشر مشکلی پدیدار شود معمولا به دلیل عدم روانکاری مناسب واشر وکوپلر می‌باشد. اگر واشر هنگام نصب به طور مناسب روانکاری نشود ممکن است از محل خود خارج شود.
توصیه می‌شود هنگام سوار کردن کوپلر یک ورقه‌‍ی پلاستیکی یا چوبی در زیر اتصال قرار داده شود.

 

اتصال لوله کاروگیت با کوپلر حرارتی

اتصال با کوپلر حرارتی برای اتصال لوله کاروگیت دوجداره‌ی مورد استفاده در آبیاری، بهداشتی، مجرای فاضلاب و زهکشی، ساختمان،صنایع معدن، کانال کشی و محافظ کابل در زیرزمین است.

این کوپلرها از مواد پلی اولفین شبکه شده . پوشش چسبناک مذاب داغ، آب بندی 100 درصد را فراهم می‌کند.

این روش برای اتصال لوله با قطر بزرگ از نظر عملی ممکن و از نظراقتصادی به صرفه می‌باشد.

به طور خلاصه می‌توان به مزایا و ویژگی‌های این کوپلر به صورت زیر اشاره کرد:
  1. – نصب سریع وآسان
  2. – مقاومت بالای ضربه وسایش
  3. – مناسب برای شرایط خشک و تر زیرزمین
  4. – اتصال هم سطح با لوله
  5. – امکان ایجاد سازگاری بیش تر در شرایط غیر هم تراز به دلیل خواص آلاستومری
  6. – امکان استفاده از یک سایز کوپلر برای لوله‌ی با دامنه‌ی اندازه مختلف به خاطر نسبت جمع‌شدگی زیاد
  7. – مقاومت در برابر گرما، اشعه فرابنفش، ارتعاش، ذرات سنگ وشرایط صنعتی نامساعد

 

اتصال با کوپلرو واشر سرخود (ساکت و اسپیگوت)

هنگامیکه از سیستم ساکت واسپیکوت استفاده می‌شود، اورینگ و ساکت هردو باید باآب و صابون یا هر وانکاری غیر نفتی و مناسب روان‌کاری شوند.

ققسمت نر و ماده باید از هر نوع آلودگی پاک شوند.اورینگ لوله به هیچ عنوان با ماد نفتی یا خورنده تمیز نشود . میتوان از گریس جهت ابندی و روانکاری استفاده کرد

بعضی از مزایای این روش عبارتند از:

  1. – امکان نصب مستقل از آب وهوا
  2. – نصب سریع و ساده با بازدهی بالا
  3. – صرفه جویی در زمان (عدم نیاز به جوشکاری وخنک کاری و زمان تلف شده)
  4. – انجام فرآیند بدون نیاز به تجهیزات خاص
  5. – قابلیت اعمال فشار بلافاصله پس از نصب
  6. – تهیه و خرید آسان بدون نیاز به قطعات اضافی

 

لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت

اتصال لوله کاروگیت با جوش اکستروژن

در جوشکاری اکستروژن لوله و اتصالاتی که باید به هم متصل شوند از طریق بخش‌های نری و مادگی به هم جوش داده می‌شوند. بنابرین دربخش انتهایی در لوله با استفاده از دستگاه جوش اکستروژن به هم متصل می‌شوند.این روش جوشکاری را می‌توان هم از داخل و هم از بیرون انجام داد. این روش برای لوله و منهول‌های ثقلی مناسب می‌باشد.. یک دستگاه جوش اکسترودر قابل حمل که با مواد گرانولی تغذیه می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه می‌تواند با نازل‌های مختلف برای میله‌های جوش با قطر 10تا تقریبا 25میلیمتر تجهیز شود . ظرفیت برای پلی اتیلن تقریبا 6 الی 8 کیلوگرم در ساعت است.

سرعت جوشکاری به زمان گرمایش مورد نیاز برای گرم نمودن اتصال جوش بستگی دارد. گرمایش اتصال جوش در این روش از سشوار صنعتی و برای ایجاد فشار لازم  از چکش‌های تفلونی استفاده می‌گردد. اتصال جوش آماده شده بخش به بخش توسط سشوار صنعتی تا دمای ذوب (220درجه سانتی گراد) گرم می‌شود.

مواد ذوب شده در طول قطعه مورد نظر از نازل خارج شده و در محل اتصال جوش قرار می‌گیرد. فشار جوش توسط ابزار فشار (چکش‌های تفلونی) اعمال می‌شود که برای ممانعت از باقی ماندن حباب‌های هوا این اعمال فشار از یک نقطه و در جهت جوش آغاز می‌شود.

از جمله مزایای روش جوشکاری اکستروژن می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

  1. – خروجی بالا
  2. – سبک بودن تجهیزات جوشکاری وحرارتی
  3. – طراحی‌های مقاوم و مناسب تجهیزات جهت استفاده در شرایط کارگاهی
  4. – فاصله‌ی بین دستگاه اکسترودر و محل جوش بیش از 4 متر نباید باشد.

 

اتصال لوله کاروگیت قدیر با کوپلر

برای حصول اطمینان از آببندی مناسب باید دقت کافی به تمیز بودن واشر و کوپلر اعمال شود

در صورت عدم مراقبت لازم شکل کاروگیتی لوله باعث کشیده شدن مواد ترانشه به داخل کوپلر خواهد شد.هنگام سوارکردن کوپلر یک ورقه‌ی پلاستیکی یا چوبی در زیر اتصال قرار داده شود. برای هر اتصال، دو واشر برای انتهای دو لوله که داخل کوپلر قرار می‌گیرد مورد نیاز است. . باید برای جا افتادن کامل انتهای هر دو لوله داخل کوپلر دقت کافی به عمل آید.روانکاری جزع مهمترین بخش اتصال لوله کاروگیت میباشد. اگر واشر هنگام نصب به طور مناسب روانکاری نشود ممکن است از محل خود خارج شود.

 

اتصال لوله دوجداره کاروگیت قدیر با کوپلر حرارتی

اتصال با کوپلر حرارتی برای اتصال لوله‌های پلی اتیلن دوجداره‌ی مورد استفاده در آبیاری، بهداشتی، مجرای فاضلاب و زهکشی، ساختمان، صنایع معدن، کانال کشی و محافظ کابل در زیر زمین مناسب است.این کوپلرها از مواد پلی‌اولفین شبکه‌ای شده با کیفیت مرغوب تولید می‌شوند. پوشش چسبناک مذاب داغ، آببندی 100% را فراهم می‌کند. این روش برای اتصال لوله‌های با قطر بزرگ از نظر عملی ممکن و از نظر اقتصادی به صرفه می‌باشد.
به طور خلاصه مزایا و ویژگی‌های این کوپلرها عبارتند از:

  1. – نصب سریع و آسان
  2. – مقاومت بالای ضربه و سایش
  3. – مناسب برای شرایط خشک و تر زیر زمین
  4. – اتصال هم سطح با لوله
  5. – امکان ایجاد سازگاری بیشتر در شرایط غیر هم تراز به دلیل خواص آلاستومری
  6. – امکان استفاده از یک سایز کوپلر برای لوله‌هایی با دامنه‌ی اندازه‌ی مختلف به خاطر نسبت جمع‌شدگی زیاد
  7. – مقاومت در برابر گرما، اشعه‌ی فرابنفش، ارتعاش، ذرات سنگ و شرایط صنعتی نامساعد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.